שעות המסחר בוול סטריט – מה חשוב לדעת עליהן?

רוצים להשקיע במניות אמריקאיות? יש דברים, שממש חשוב שתדעו! כאן נסביר על מה שחשוב לדעת על שעות המסחר בוול סטריט!

קצת על וול סטריט

רחוב וול – המוכר לנו כ-וול סטריט, הוא רחוב שנמצא במנהטן, ניו יורק שבארצות הברית שם נמצאת הבורסה לניירות ערך האמריקאית, בה סוחרים בניירות ערך משקיעים מכל רחבי העולם ומשם שמה. למרות שמדובר על מעין סמטה קצרה וצרה, נטולת כל מראה מיוחד, היא מהווה את לב ליבו של הרובע הפיננסי והשם לה מוכר לכל.

המשמעות של שעות המסחר בוול סטריט

הבורסה האמריקאית היא גוף פיננסי וכפי שאם תבצעו פעילות בחשבון הבנק שלכם מחוץ לשעות הפעילות שלו, תוכלו לראות זאת רק לאחר שהבנק ייפתח מחדש, כך גם לגבי השקעות בוול סטריט. זאת אומרת, שאם תרצו לרכוש מנייה אמריקאית שמונפקת בוול סטריט מחוץ לשעות המסחר, הרכישה תתבצע בפועל רק כאשר יתחיל יום מסחר חדש והדבר נכון לגבי כל פעולה שהיא.

במה אפשר להשקיע?

לפני שאתם ממהרים להשקיע חשוב מאוד שתדעו, שהבורסה האמריקאית נחלקת לשלוש בורסות שונות:

  • NYSE – חברות תעשייה
  • NASDAQ – חברות טכנולוגיה
  • OTC – חברות שאינן עומדות בתנאים של שתי הבורסות הקודמות

היות שמדובר על הבורסה האמריקאית המקומית, עיקר ההשקעות בוול סטריט הן בחברות מקומיות, אבל בהחלט יש בה גם נציגות ישראלית מרשימה!

ההבדלים בהשוואה לבורסה הישראלית

כפי שניתן לצפות, יש הבדלים בין הבורסות השונות ובמידה ואתם מעוניינים להשקיע בבורסה האמריקאית, חשוב שתדעו מהם ההבדלים העיקריים בעיקר מבחינת שעות המסחר ומה שמשפיע עליהן. אם כן, הדבר הראשון שחשוב לקחת בחשבון הוא הפרשי השעות בין ישראל לניו יורק. אם כן, הפרש השעות בין שתי המדינות הוא כזה, ששעון ישראל הוא 7 שעות קדימה. כלומר, אם הבורסה בוול סטריט נפתחת בשעה 9 שעון ארה"ב, לפי שעון ישראל השעה תהיה 16.

הבדל חשוב נוסף בין שתי הבורסות הוא ימי השבתון האמריקאים, השונים מאלו הישראליים. ראשית, מפני שהחגים הנוצריים הם שונים מהחגים היהודיים וכמו כן, כפי שיש מועדים ייחודיים לישראל, כך גם לארצות הברית כדוגמת יום הזיכרון ויום העצמאות וכדומה.

שעות המסחר בוול סטריט

לאחר שסקרנו את ההבדלים המשמעותיים בין הבורסה הישראלית לבין זו האמריקאית, הגיע הזמן לפרט את שעות המסחר בוול סטריט, כפי שהן בשגרה: ימים ב'-ו' בין השעות 16:30-23:00 על פי שעון ישראל. היתרון של שעות מסחר אלו עבור המשקיעים הישראליים הוא, שכך באפשרותנו לבצע את הפעולות הרצויות לנו מחוץ לשעות העבודה שלנו. כלומר, בשעות אחר הצהריים ועד הלילה וביום שישי. כך ניתנת לנו ההזדמנות לחקור את אפיק ההשקעה הפוטנציאלי ולקבל החלטות מושכלות ושאינן מונעות מלחץ של זמן.

ייעוץ כלכלי
10 טעויות נפוצות שאנשים עושים בלעדי ייעוץ כלכלי

האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים לאן נעלם כל הכסף שלכם בסוף החודש? לא מזמן, חבר שיתף את צרותיהם הפיננסיות על קפה, וחשף סיפור נפוץ של ניהול פיננסי כושל שמהדהד אצל רבים. ככל שהשיחה התפתחה, התברר כמה מעט הדרכה רוב האנשים מקבלים בכל הנוגע לניהול הכספים שלהם. בעולם שבו הפיתוי לסיפוקים מיידיים מפתה אותנו ללא הרף, והעתיד נראה רחוק מכדי לתכנן אותו, קבלת החלטות פיננסיות נבונות יכולה להיראות כמו אתגר בלתי עביר. עם זאת, ההשלכות של פיקוח כזה יכולות להיות עמוקות, ולהשפיע לא רק על הנוחות הנוכחית שלנו אלא גם על הביטחון העתידי שלנו.

קרא עוד »
ביטוח
ביטוח חובה – מדוע המדינה מחייבת אותנו לרכוש אותו ואיך מפחיתים עלויות

מדי שנה, בעת כשאנחנו מחדשים פוליסת ביטוח רכב, אחד הרכיבים שעלינו לשלם עבורם הוא ביטוח חובה. בלי רכיב זה, אנחנו לא יכולים לנהוג ברכב כחוק, ולא נוכל להעביר את הרכב טסט. בשני המקרים, הדבר יכול לגרור ענישה חמורה מאוד.

קרא עוד »
שעון נכחות
כוחו של שעון נוכחות לעובדים

נוכחות היא היבט מכריע בכל מקום עבודה, שכן היא משפיעה ישירות על הפרודוקטיביות, עבודת הצוות והיעילות הכוללת. עובדים המגיעים בעקביות בזמן ועומדים בלוחות הזמנים שלהם יוצרים סביבת עבודה חיובית ותורמים להצלחת הארגון.

קרא עוד »