סחורות עתידיות – מה זה אומר ולמה זה כדאי?

שמעתם את המושג סחורות עתידיות בצירוף המלצה חמה? כאן נסביר מה זה אומר ומהם היתרונות של אפשרות זו!

השקעה בעתיד

לפני שנוכל להסביר על סחורות עתידיות צריך להסביר על חוזים עתידיים והמשמעות שלהם. אם כן, חוזים עתידיים הם חוזים, שאינם עוסקים במה שיקרה מרגע החתימה על ההסכם או ההגעה להסכמה בין שני הצדדים, אלא במועד מאוחר יותר, עליו שני הצדדים הסכימו מראש. כאשר מדובר על הסכמים עתידיים בנוגע להשקעות בורסאיות הכוונה היא לכך, שהעסקה בפועל תתבצע רק בשלב מאוחר יותר והמשמעות היא, שהיא לא תושפע על ידי התנודות שיש בשוק לכאן או לכאן, אלא תישאר לפי התנאים שהוסכם עליהם מראש והמחויבות של שני הצדדים בהסכם היא כלפי הבורסה ולא האחד כלפי השני.

אפשרויות השקעה

ישנן אפשרויות רבות להשקעה של כספים והאפשרות של השקעה בבורסה לניירות ערך היא רק אחת מהן. יחד עם זאת, גם השקעה בניירות ערך כוללת אפשרויות שונות להשקעה. לדוגמה, ניתן להשקיע במניות בדרך הרגילה ואפשר באמצעות חוזים עתידיים. אפשר להשקיע בחברות מקומיות או בינלאומיות וכמובן – ניתן גם להשקיע בסחורות מסוגים שונים ועל כך נרחיב מיד.

השקעה בסחורות

ממש כפי שיש הרבה מאוד חברות שנסחרות בבורסה, כך גם יש סוגים רבים של סחורות שנסחרות בה. אחת הדוגמאות הנפוצות והמבוקשות היא מתכות מסוגים שונים כשהזהב בראשן. כמו כן, ניתן גם להשקיע בסחורות כמו משאבי טבע כדוגמת נפט וכדומה וניתן גם להשקיע בתוצרת חקלאית כדוגמת פולי קפה, קקאו, חיטה ועוד.

היתרונות של השקעה בסחורות

להשקעה בסחורות שונות יש יתרון אחד בולט במיוחד: תמיד יהיה ביקוש לסחורות אלו ולכן מדובר על השקעה בטוחה למדי ובנוסף, התשואה האופציונלית היא גבוהה יחסית. כמו כן, האפשרו  להשקיע בסוגים שונים של סחורות, מאפשר למשקיע לבנות תיק השקעות מגוון ולחוש יותר ביטחון עם ההשקעה שלו.

היתרונות של סחורות עתידיות

אם הסברנו את היתרונות של השקעה באמצעות חוזים עתידיים וציינו את היתרונות של השקעה בסחורות, זהו בדיוק הזמן לפרט את היתרונות של השילוב בין שתי אפשרויות ההשקעה – סחורות עתידיות. אם כן, אם אנו מצרפים את העובדה, שהשקעה בסחורות באופן כללי היא השקעה מאוד בטוחה בהשוואה לאפשרויות השקעה אחרות לעובדה שהשקעה באמצעות חוזים עתידיים היא בטוחה אפילו יותר, הרי שהמסקנה המתבקשת היא, שמדובר על השקעה כזו, שתאפשר לכם לישון טוב בלילה.

השורה התחתונה

מי שמעוניין להשקיע בבורסה לניירות ערך, אבל רוצה לקחת סיכון קטן יחסית, האפשרות של השקעה בסחורות עתידיות היא האפשרות האידיאלית בשבילו! התשואה של השקעות אלו, בהשוואה לרמת הסיכון שלהן, נחשבת לגבוהה מאוד וזה בדיוק מה שהופך אותן למבוקשות ומומלצות כל כך בעיני משקיעים מהארץ ומהעולם.

ביטוח
ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגרים

ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגריםבעולם העסקי המודרני, ארגונים ויחידים כאחד חשופים למגוון רחב של סיכונים ייחודיים, החורגים מגבולות הכיסוי של פוליסות ביטוח סטנדרטיות. כאן נכנס לתמונה ביטוח לסיכונים מיוחדים, המציע פתרונות מותאמים אישית לצרכים הספציפיים של כל לקוח.

קרא עוד »
ייעוץ כלכלי
10 טעויות נפוצות שאנשים עושים בלעדי ייעוץ כלכלי

האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים לאן נעלם כל הכסף שלכם בסוף החודש? לא מזמן, חבר שיתף את צרותיהם הפיננסיות על קפה, וחשף סיפור נפוץ של ניהול פיננסי כושל שמהדהד אצל רבים. ככל שהשיחה התפתחה, התברר כמה מעט הדרכה רוב האנשים מקבלים בכל הנוגע לניהול הכספים שלהם. בעולם שבו הפיתוי לסיפוקים מיידיים מפתה אותנו ללא הרף, והעתיד נראה רחוק מכדי לתכנן אותו, קבלת החלטות פיננסיות נבונות יכולה להיראות כמו אתגר בלתי עביר. עם זאת, ההשלכות של פיקוח כזה יכולות להיות עמוקות, ולהשפיע לא רק על הנוחות הנוכחית שלנו אלא גם על הביטחון העתידי שלנו.

קרא עוד »
ביטוח
ביטוח חובה – מדוע המדינה מחייבת אותנו לרכוש אותו ואיך מפחיתים עלויות

מדי שנה, בעת כשאנחנו מחדשים פוליסת ביטוח רכב, אחד הרכיבים שעלינו לשלם עבורם הוא ביטוח חובה. בלי רכיב זה, אנחנו לא יכולים לנהוג ברכב כחוק, ולא נוכל להעביר את הרכב טסט. בשני המקרים, הדבר יכול לגרור ענישה חמורה מאוד.

קרא עוד »