ניהול קופת גמל

את שנת 2021 יתקשו לשכוח בשוקי ההון ובבורסות ברחבי העולם. לאחר הירידה החדה עם פרוץ מגפת הקורונה באמצע שנת 2020, המגמה התהפכה ומאז כמעט מדי חודש הבורסות רשמו עליות מדהימות שגרמו לכך שכל אחד שיש לו קרן פנסיה, קרן השתלמות או קופת גמל אשר מושקעים במניות, הרוויח לא מעט כסף.

אחד ממכשירי החיסכון הפופולריים בציבור שגרפו לא מעט רווחים ב – 2021 הם קופות הגמל.

קופת גמל היא מכשיר חיסכון אשר מאפשר לכל אדם לחסוך עד כ – 70,000 ₪ בשנה (הסכום משתנה מדי שנה) כאשר הכסף נזיל לחלוטין וניתן לפדות אותו או את חלקו בכל עת, לאחר ניכוי של מס רווחי הון (25 אחוז מהרווחים).

כאשר החוסך מגיע לגיל 60 הוא יכול למשוך את הסכום כקצבה חודשית ולהיות פטור מתשלום מס.

כיצד פותחים קופת גמל?

את קופות הגמל מנהלות חברות כמו חברות ביטוח אשר מחזיקות בחטיבה העוסקת בפיננסים וכן בתי השקעות שונים, כאשר הם גובים דמי ניהול חודשיים אשר מתחלקים לדמי ניהול מההפקדה ומהרווחים.

עבור ניהול קופת גמל החוסך לא נדרש לידע פיננסי משום שאת ההשקעות מנהלים בצורה בלעדית אנשי ההשקעות של החברה, מה שמהווה יתרון עבור אנשים שלא מבינים בעולם ההשקעות. אם אתם רוצים לשלוט בדיוק על המניות והנכסים בהם אתם רוצים להשקיע ישנם אפשרויות השקעה וחיסכון אחרים אשר בהם תוכלו להשתמש ויתאימו עבורכם.

האם קופת גמל מיועדת לטווח הקצר או הארוך?

קופת גמל היא מכשיר חיסכון אשר מיועד לטווח הארוך או הבינוני. הסיבה לכך נעוצה שהשוק מתאפיין בתנודתיות ומי שנכנס בזמן הלא נכון ורוצה לפדות את הכסף בתוך זמן קצר יכול להפסיד כסף. השיטה להרוויח כסף היא פשוט להמתין כאשר ההיסטוריה מוכיחה שלאורך זמן שוקי ההון מניבים תשואות יפות כך שכמעט תמיד כאשר ההשקעה היא לזמן ארוך היא תשתלם בסופו של דבר. אמנם, באופן עקרוני אין מניעה לפתוח קופת גמל לטווח הקצר.

איזה סכום אפשר להפקיד לקופת גמל?

אלי חרד מתכנן פיננסי, מסביר שכאמור ההפקדה לקופת גמל מוגבלת ל – 70,000 ₪ בשנה, כך שאם כבר הגעתם לתקרה תצטרכו לחכות לשנה הבאה בכדי להפקיד עוד כסף.

עם זאת התקרה המדוברת היא לכל בן משפחה כך שתוכלו למשל לפתוח קופת גמל לכל אחד מבני הזוג בנפרד ולהפקיד עד התקרה השנתית, ואם ישנם ילדים אז עבור כל ילד תוכלו לפתוח קופת גמל ולהפקיד גם עבורו עד התקרה השנתית.

ביטוח
ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגרים

ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגריםבעולם העסקי המודרני, ארגונים ויחידים כאחד חשופים למגוון רחב של סיכונים ייחודיים, החורגים מגבולות הכיסוי של פוליסות ביטוח סטנדרטיות. כאן נכנס לתמונה ביטוח לסיכונים מיוחדים, המציע פתרונות מותאמים אישית לצרכים הספציפיים של כל לקוח.

קרא עוד »
ייעוץ כלכלי
10 טעויות נפוצות שאנשים עושים בלעדי ייעוץ כלכלי

האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים לאן נעלם כל הכסף שלכם בסוף החודש? לא מזמן, חבר שיתף את צרותיהם הפיננסיות על קפה, וחשף סיפור נפוץ של ניהול פיננסי כושל שמהדהד אצל רבים. ככל שהשיחה התפתחה, התברר כמה מעט הדרכה רוב האנשים מקבלים בכל הנוגע לניהול הכספים שלהם. בעולם שבו הפיתוי לסיפוקים מיידיים מפתה אותנו ללא הרף, והעתיד נראה רחוק מכדי לתכנן אותו, קבלת החלטות פיננסיות נבונות יכולה להיראות כמו אתגר בלתי עביר. עם זאת, ההשלכות של פיקוח כזה יכולות להיות עמוקות, ולהשפיע לא רק על הנוחות הנוכחית שלנו אלא גם על הביטחון העתידי שלנו.

קרא עוד »