מהי אסטרטגיה דיגיטלית ואיך יוצרים אותה?

קחו את מערך הפרסום שלכם. את אפיון הקהלים. את השירותים או המוצרים שעוברים תהליכי מכירה. משפכים שיווקיים. דרכי העברת מסרים. טכנולוגיות שבהן אתם משתמשים כדי לתפעל את העסק. נכסים דיגיטליים שיש לכם (אתר, עמוד ברשת החברתית וכד'). קחו את כל הנוכחות שלכם בדיגיטל על כל רבדיה. לקחתם? מצוין. ועכשיו הכניסו הכל לתוך אסטרטגיה דיגיטלית.

רגע, מה זה אומר בעצם?

נתחיל מהבייסיק: אסטרטגיה דיגיטלית היא תחום שחולש על כל פעילותכם ונראותכם בדיגיטל. היא זו שמגדירה את הארגון והמטרות שלו ולאחר מכן את הקהל ואופן ההתנהלות מולו. היא זו שתכתיב כיצד תעבירו את המסרים השונים, באיזה אופן, למי, איך ומתי. האסטרטגיה תתווה לכם את הקו הברור להתנהל מול לקוחות, לפרסם ברשתות החברתיות, לקדם את האתר וכל פעולה אחרת בדיגיטל.

האסטרטגיה הדיגיטלית היא זרוע מרכזית בתחום האסטרטגיה השיווקית וחלק בלתי נפרד מיצירת מערך שיווק דיגיטלי מתוחכם. דמיינו כביש, שכעת אתם רוצים לנסוע בו מנקודה לנקודה: כיצד תעשו זאת? האם במכונית? באוטובוס? ברגל? האם תופעל בדרך מוזיקה, או שאתם לא סובלים מזגן? האם תעצרו לטרמפיסטים בדרך ותסעו במהירות נמוכה? האם תגיעו לנקודה מתוך שאיפה לזמן הכי קצר, או לחוויית הנסיעה המושלמת?

אסטרטגיה דיגיטלית היא אכן דרך מתוכננת וידועה מראש, שבה כל שלב וכל פעולה כבר נכתבו וסוכמו על ידכם. המטרה היא לשרטט לכם קווי דרך ותנאים ברורים, מתוך ראיית הנולד מראש ולא "תוך כדי תהליך". למעשה, רק ארגונים ומותגים שיש להם אסטרטגיה שכזו, מצליחים להפיק ממנה רווחים טובים.

מתחילים בשלבי ההגדרה

כדי ליצור אסטרטגיה דיגיטלית, תידרשו לעבודה בשלבים מול מומחה האסטרטגיה שלכם:

  1. מגדירים את מטרותיו של הארגון – האסטרטגיה שלכם זקוקה לחידוד מטרות, כאשר גם קביעת המטרות היא תהליך. "הגברת הכניסות לאתר" לדוגמה היא לא מטרה, אלא אמצעי להשגת המטרה. "הגדלת הכנסות" לעומת זאת, היא מטרה ריאלית.
  2. מגדירים את הקהל – מי הקהל שלכם? מה הוא מחפש? למה הוא זקוק? איפה הוא נוכח דיגיטלית? עדן שרעבי – שיווק בדיגיטל מדגיש פעמים רבות שבמציאות, אי אפשר להגיע למאה אחוז לקוחות מושלמים ומשלמים. אבל כן צריך לשאוף לאחוז הגבוה ביותר.
  3. אפיון מצבכם הקיים: מיהם המתחרים, מה הלקוחות חושבים עליכם כרגע, מהם הנכסים הדיגיטליים שלכם, איך פועל התמחור שלכם ועוד. שאלות אלו ועוד המון יגדירו את המשתנים והם אלו שישמשו כמפתח לבניית התוכנית האסטרטגית, בה תפרטו איך וכיצד תיישמו כל מטרה.

.