הפחתת היטל השבחה – משימה אפשרית

לעתים נדמה שאנחנו נדרשים לשלם לא מעט מיסים והיטלים, ובשלל מצבים. במקרים רבים אנחנו אף נוטים לקבל את דרישות התשלום כמובנות מאיליהן, ובמקום לנסות ולצמצם את שיעור המס הנדרש – אנחנו מנסים למצוא דרכים יצירתיות לשלם אותו במלואו. אז נכון, כאזרחים שומרי חוק חשוב לבצע תשלום מלא ומדויק של כל המיסים המוטלים עלינו, אבל רגע לפני שאתם נפרדים מסכומים לא מבוטלים, רצוי לעצור ולבדוק האם ייתכן שמגיע לכם פטור, או לכל הפחות הפחתה משמעותית. אחת הדוגמאות הקלאסיות היא הפחתת היטל השבחה, אפשרות שרבים כלל אינם מכירים, ובשל כך הם משלמים מאות אלפי שקלים שיכלו לחסוך בעבודה נכונה.

מי נדרש לשלם היטל השבחה?

הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה הן אלה אשר קובעות את היטל ההשבחה, וזאת על פי חוק תכנון ובנייה כמובן. שיעור ההיטל עומד על 50% מהעלייה בשווי הזכויות בנכס כתוצאה מפעולה תכנונית, כך שלא פעם מדובר בסכומים שמגיעים לעשרות ואף מאות אלפי שקלים. כדי לקבוע את הסכום מתבצעת בחינה מעמיקה של הוועדה, במטרה לזהות מה היה שווי הזכויות בנכס במצבו הקודם וכיצד הפעולה התכנונית והמצב התכנוני החדש צפוי להגדיל את שווי הזכויות בנכס, למשל. שמאי מקרקעין מוסמך ידע לבחון את הפרטים לעומק, לזהות את הטעויות שעשויות להשפיע על הסכום שייקבע – ולסייע בהגשת הבקשה כדי שתוכלו לקבל הפחתת היטל השבחה ביחס לדרישת התשלום המקורית של הוועדה המקומית.

הפחתת היטל השבחה – חיסכון משמעותי מאוד

אין כל ספק כי את ההיטל שייקבע יש לשלם, אך אין גם כל סיבה לקבל את הסכום שייקבע כגזירת גורל. נכון, גם כאשר הסכום לתשלום גבוה מאוד, יש בכך כדי להעיד על הפוטנציאל האדיר של הנכס, וזו סיבה מצוינת לנשום לרווחה. עם זאת, עם ליווי מקצועי של שמאי מקרקעין מוסמך ועתיר ניסיון תקבלו המון כלים וידע שיאפשרו לכם לצמצם בכל זאת את הנזקים, ולהפחית באופן משמעותי את הסכום שתשלמו. כך תוכלו לחסוך הרבה מאוד כסף, ולדעת מראש שאתם פועלים באופן מחושב, חכם ויעיל הרבה יותר.

כך מגישים בקשה להפחתת היטל השבחה

כאמור, במקרים מסוימים ייתכן שנקבע סכום גבוה מזה שנדרש באמת, לדוגמה בשל טעות בנתונים או הערכה שגויה. הדרך הטובה ביותר לזהות טעויות מהסוג הזה ולבקש הפחתה, היא לפנות מראש לשמאי מקרקעין בירושלים שייצג אתכם באופן מקצועי וללא פשרות. לצורך הגשת הבקשה מומלץ לפנות לשמאי שיבחן את הנכס, את המאפיינים הייחודיים לו וכן נכסים דומים בשוק. את חוות הדעת המקצועית תוכלו להגיש בתוך 45 יום, ובאמצעותה תוכלו לערער ולבקש כי תבוצע בחינה נוספת לקביעת היטל ההשבחה. כמו בכל תחום אחר, המקצועיות של השמאי שלכם היא בעלת השפעה מכרעת, וככל שתבחרו איש מקצוע מוסמך ומיומן כך תשפרו את הסיכוי כי הבקשה תתקבל, והסכום לתשלום יופחת.

בחירת שמאי מקרקעין לבקשת הפחתה

כל שנותר כעת הוא לבחור בקפידה שמאי מקרקעין הבקיא בתחום. שימו לב לידע המקצועי, להכשרה ולניסיון המעשי שלו בשטח, וזכרו שרק שמאי מומחה ומנוסה ידע למצוא את כל הדרכים הנכונות כדי לעזור לכם לעשות זאת נכון. מאחר ומדובר בסכומים גבוהים מאוד, המקצועיות ותשומת הלב של השמאי המיומן הם הפרמטרים שיכולים לעזור לכם באמת. כך תוכלו להגיש ערעור בראש שקט הרבה יותר, ובעיקר תוכלו לדעת שאתם בידיים מקצועיות וטובות, בדרך לחיסכון משמעותי, גם בכסף וגם באנרגיות.

ייעוץ כלכלי
10 טעויות נפוצות שאנשים עושים בלעדי ייעוץ כלכלי

האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים לאן נעלם כל הכסף שלכם בסוף החודש? לא מזמן, חבר שיתף את צרותיהם הפיננסיות על קפה, וחשף סיפור נפוץ של ניהול פיננסי כושל שמהדהד אצל רבים. ככל שהשיחה התפתחה, התברר כמה מעט הדרכה רוב האנשים מקבלים בכל הנוגע לניהול הכספים שלהם. בעולם שבו הפיתוי לסיפוקים מיידיים מפתה אותנו ללא הרף, והעתיד נראה רחוק מכדי לתכנן אותו, קבלת החלטות פיננסיות נבונות יכולה להיראות כמו אתגר בלתי עביר. עם זאת, ההשלכות של פיקוח כזה יכולות להיות עמוקות, ולהשפיע לא רק על הנוחות הנוכחית שלנו אלא גם על הביטחון העתידי שלנו.

קרא עוד »
ביטוח
ביטוח חובה – מדוע המדינה מחייבת אותנו לרכוש אותו ואיך מפחיתים עלויות

מדי שנה, בעת כשאנחנו מחדשים פוליסת ביטוח רכב, אחד הרכיבים שעלינו לשלם עבורם הוא ביטוח חובה. בלי רכיב זה, אנחנו לא יכולים לנהוג ברכב כחוק, ולא נוכל להעביר את הרכב טסט. בשני המקרים, הדבר יכול לגרור ענישה חמורה מאוד.

קרא עוד »
שעון נכחות
כוחו של שעון נוכחות לעובדים

נוכחות היא היבט מכריע בכל מקום עבודה, שכן היא משפיעה ישירות על הפרודוקטיביות, עבודת הצוות והיעילות הכוללת. עובדים המגיעים בעקביות בזמן ועומדים בלוחות הזמנים שלהם יוצרים סביבת עבודה חיובית ותורמים להצלחת הארגון.

קרא עוד »