הלוואות בערבות המדינה כשעסק מתקשה להשיג אשראי

עסקים רבים בישראל, בעיקר עסקים קטנים ובינוניים, מתקשים לגייס אשראי מבנקים ומגופים פיננסיים אחרים. מצוקת האשראי הקשה פוגעת בעסקים קטנים ובינוניים ומקשה עליהם לצמוח, להתפתח ולעמוד בהוצאות השוטפות ובהתחייבויות שלהם כלפי ספקים, רשויות ועובדים. העסקים הקטנים והבינוניים נחשבים למנוע הצמיחה של המשק המקומי, הם נחוצים ליציבות הכלכלה וחשובים למניעת אבטלה וליצירת מקומות עבודה חדשים. 

לכן, מדינת ישראל החליטה להקים את קרן ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה, הקרן מציעה מספר מסלולי מימון ואשראי, כולל הלוואה ייעודית במסלול הון חוזר המיועדת לעסקים המתקשים לקבל אשראי שנקלעו לפער תזרימי.

למי מתאים הלוואה בערבות המדינה?

הלוואות בערבות המדינה מתאימות בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים עם מחזור שנתי של עד 100 מיליון ₪. הקרן לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה מציעה הלוואות במסלולים הבאים:

  • מסלול הקמת עסק חדש – הלוואה בתנאים אטרקטיביים עד לגובה של 500,000 ₪, למטרת הקמת עסק חדש, תקופת ההלוואה עד 5 שנים, יש אפשרות לגרייס לתקופה של 6 חודשים, וצריך להעמיד ביטחונות בגובה 10% עד להלוואה בסכום של 300,000 ₪ ו-25% ביטחונות על סכום נוסף.
  • מסלול השקעות – הלוואה עד 500,000 ₪ או עד 8% מהמחזור (בהתאם למחזור השנתי), ההלוואה מיועדת להשקעות בעסק כמו רכישת ציוד ומכונות, מעבר למבנה חדש וגדול יותר, הקמת קווי ייצור ועוד.
  • מסלול הון חוזר – מסלול פופולרי לעסקים המתקשים להשיג אשראי שנקלעו למצוקה תזרימית וזקוקים להלוואה למימון הפער.

בנוסף, יש מסלולי הלוואות ייעודיים לתעשיינים, לחברות בתעשיית החקלאות, ליצואנים, לעמותות ומלכ"רים ועוד.

מי זכאי להלוואה בערבות המדינה?

עסקים מתקשים לגייס אשראי מבנקים ומחברות מימון פרטיות יכולים לקחת הלוואה נוחה בתנאים אטרקטיביים דרך הקרן לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה. הקרן מעניקה הלוואות נוחות ליזמים ולבעלי עסקים עם מחזור הכנסות שנתי עד 100 מילון ₪.

עסקים העומדים בתנאי ועדת האשראי של הקרן יכולים לקבל הלוואה בגובה עד 500,000 ₪ אם מחזור ההכנסות השנתי שלהם הוא עד 6.25 מיליון ₪, אם מחזור ההכנסות השנתי של העסק הוא מעל 6.15 מיליון ₪ ועד 100 מיליון ₪, גובה ההלוואה הוא עד 8% מהמחזור השנתי בשנה הקודמת להגשת הבקשה.

קריטריונים לאישור ההלוואה

  • מחזור שנתי עד 100 מיליון ₪.
  • היסטוריית אשראי תקינה (של העסק ובעלי המניות).
  • פעילות עסקית תקינה. 
  • היתכנות עסקית.
  • יכולת להציג ולהעמיד ביטחונות כנדרש.
  • הוכחת יכולת החזר.
  • מטרה מוצדקת כמו השקעה ופיתוח העסק, הקמת עסק חדש, רכישת ציוד ומכונות וכו'.

הלוואות בערבות המדינה בתקופת הקורונה

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, בשיתוף עם החשב הכללי במשרד האוצר, יזמו מסלול מזורז וייעודי לעסקים הזקוקים להלוואה בערבות המדינה בתקופת הקורונה. ההלוואה מיועדת לעסקים עם מחזור הכנסות עד 400 מיליון ₪. הקרן מציעה הלוואה עם ערבות מדינה בשיעור מוגדל, ללא עמלות ותשלומים נוספים, מטרת ההלוואה היא לגשר על פערי הון חוזר, ההלוואה מיועדת לעסקים שנקלעו לקשיי תזרים עקב התפשטות נגיף הקורונה. כמו כן, יש מסלול נוסף לעסקים בסיכון.

היכנסו למאמר הבא המספק מידע בנושא הלוואות בערבות המדינה לעסקים נפגעי קורונה, המאמר כולל תחזיות פיננסיות וטיפים חשובים לחצו כאן

ביטוח
ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגרים

ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגריםבעולם העסקי המודרני, ארגונים ויחידים כאחד חשופים למגוון רחב של סיכונים ייחודיים, החורגים מגבולות הכיסוי של פוליסות ביטוח סטנדרטיות. כאן נכנס לתמונה ביטוח לסיכונים מיוחדים, המציע פתרונות מותאמים אישית לצרכים הספציפיים של כל לקוח.

קרא עוד »
ייעוץ כלכלי
10 טעויות נפוצות שאנשים עושים בלעדי ייעוץ כלכלי

האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים לאן נעלם כל הכסף שלכם בסוף החודש? לא מזמן, חבר שיתף את צרותיהם הפיננסיות על קפה, וחשף סיפור נפוץ של ניהול פיננסי כושל שמהדהד אצל רבים. ככל שהשיחה התפתחה, התברר כמה מעט הדרכה רוב האנשים מקבלים בכל הנוגע לניהול הכספים שלהם. בעולם שבו הפיתוי לסיפוקים מיידיים מפתה אותנו ללא הרף, והעתיד נראה רחוק מכדי לתכנן אותו, קבלת החלטות פיננסיות נבונות יכולה להיראות כמו אתגר בלתי עביר. עם זאת, ההשלכות של פיקוח כזה יכולות להיות עמוקות, ולהשפיע לא רק על הנוחות הנוכחית שלנו אלא גם על הביטחון העתידי שלנו.

קרא עוד »