מתי נדרשת הלוואה חוץ בנקאית

כל בעל עסק יודע שהדבר החשוב ביותר בעסק שלו הוא תזרים המזומנים. כאשר תזרים המזומנים בעסק חיובי, הוא מעניק בעצם לעסק את זכות הקיום שלו. כאשר התזרים שלילי, מרבית העסקים לא יחזיקו מעמד, יסגרו או יכריזו על פשיטת רגל. ישנם לא מעט מקרים שבהם העסק שרוי במצב של מחסור בהון נזיל ועדיין הוא לא חייב להכריז על פשיטת רגל. כיום ניתן  למצוא הלוואות לעסקים שיכולות להיות משתלמות מאוד לעסק ובד בבד, לאפשר לו להמשיך להתקיים בצורה טובה ויעילה ולפעול במגמה חיובית על מנת להחזיר את ההלוואה, להגדיל את הרווחים בעסק ולהפוך את העסק למוצלח ופעיל.

מתי יש צורך לקחת הלוואה חוץ בנקאית לעסק?

הלוואות לעסקים הן רלוונטיות מאוד בשל כמה מקרים:

ראשית כל, אם העסק מצוי בקשיי נזילות נקודתיים או מתמשכים בשל משבר בענף, התנהלות ל נכונה, מתחרה חדש ועוד מגוון סיבות שונות, לפעמים ההתחייבויות שלו לספקים או נותני שירותים וכן ההתחייבויות שיש לו לבנק, סוגרים עבורו את האופציה לבקשה הלוואה עסקית מהבנק שבו מתנהל החשבון שלו ולא פעם גם מבנקים אחרים ועל כן, במקרה הזה הלוואות חוץ בנקאיות שמותאמות לעסקים יכולות להוות את הפתרון הטוב ביותר במצב הזה שכן, הן אינן קשורות לבנים ואין להם נגיעה למסגרת אשראי הבנקאית של העסק או לאובליגו. הלוואה מעין זאת יכולה לסייע לעסק בקושי שיש לו עם הון נזיל הכרחי לצורך המשך התנהלותו התקינה.

שנית, כאשר עולה הרצון להרחיב את העסק. עסקים מתפתחים וצומחים מטבעם כך שלא פעם פתיחת סניף נוסף עבור התפתחות עסק, שכירת שירותים של עובדים מקצועיים נוספים או אפילו מיזוג של חברה קטנה עם חברה גדולה או רכישת חברה קטנה דורשים הון נזיל רלוונטי לצורך מימוש תוכנית ההתרחבות. גם במקרה הזה הלוואות חוץ בנקאיות מהוות את הפתרון הטוב ביותר עבור העסק.

שלישית, אם העסק נכנס לתחומי פעילות חדשים, הדבר יכול לדרוש ממנו השקעת כסף שלא תמיד יש  לו גם כאשר הוא מצוי ביתרת זכות ועל כן, לא פעם הלוואות חוץ בנקאיות עבור העסק יהוו פתרון מצוין עבור מימוש המטרה.

היתרון של הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים

ברוב המקרים שבהם עסקים נדרשים למימון בכדי להמשיך להתנהל בצורה תקינה, יש עדיפות לקחת הלוואות חוץ בנקאיות על פני הלוואות בנקאיות. מעבר לעובדה שכאשר יש קשיי נזילות לעסק בקשת הלוואה מהבנק לא פעם פשוט לא תתקבל, הרי שכיום ניתן למצוא חברות המציעות הלוואות חוץ בנקאיות אטרקטיביות מאוד עבור עסקים. ההלוואות הללו משתלמות ללא מעט עסקים הרבה יותר מכל הלוואה אחרת.

מעבר לכך, ההיצע כיום בתחום חברות המציעות את ההלוואות הללו לעסקים הוא גדול ועל כן, כל עסק יכול למצוא בדיוק את החברה המתאימה לו מבחינת סוג ההלוואה שהיא מציעה, בהתאם לצרכים שלו וליכולת הפיננסית הספציפית שלו. אין ספק כי מדובר על יתרון גדול מאוד שכן, בסופו  של דבר המטרה של העסק היא לקחת הלוואה שתסייע לו במצבו הנוכחי ובד בבד, להצליח להחזיר את ההלוואה ולא להיכנס בשל אותה הלוואה להסתבכות כלכלית נוספת שעלולה לגרום לסגירתו או לפשיטת רגל.

רוצה לדעת עוד? לחץ כאן למאמר מקיף ומקצועי העוסק בהלוואות חוץ בנקאיות לעסקים.

ייעוץ כלכלי
10 טעויות נפוצות שאנשים עושים בלעדי ייעוץ כלכלי

האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים לאן נעלם כל הכסף שלכם בסוף החודש? לא מזמן, חבר שיתף את צרותיהם הפיננסיות על קפה, וחשף סיפור נפוץ של ניהול פיננסי כושל שמהדהד אצל רבים. ככל שהשיחה התפתחה, התברר כמה מעט הדרכה רוב האנשים מקבלים בכל הנוגע לניהול הכספים שלהם. בעולם שבו הפיתוי לסיפוקים מיידיים מפתה אותנו ללא הרף, והעתיד נראה רחוק מכדי לתכנן אותו, קבלת החלטות פיננסיות נבונות יכולה להיראות כמו אתגר בלתי עביר. עם זאת, ההשלכות של פיקוח כזה יכולות להיות עמוקות, ולהשפיע לא רק על הנוחות הנוכחית שלנו אלא גם על הביטחון העתידי שלנו.

קרא עוד »
ביטוח
ביטוח חובה – מדוע המדינה מחייבת אותנו לרכוש אותו ואיך מפחיתים עלויות

מדי שנה, בעת כשאנחנו מחדשים פוליסת ביטוח רכב, אחד הרכיבים שעלינו לשלם עבורם הוא ביטוח חובה. בלי רכיב זה, אנחנו לא יכולים לנהוג ברכב כחוק, ולא נוכל להעביר את הרכב טסט. בשני המקרים, הדבר יכול לגרור ענישה חמורה מאוד.

קרא עוד »
שעון נכחות
כוחו של שעון נוכחות לעובדים

נוכחות היא היבט מכריע בכל מקום עבודה, שכן היא משפיעה ישירות על הפרודוקטיביות, עבודת הצוות והיעילות הכוללת. עובדים המגיעים בעקביות בזמן ועומדים בלוחות הזמנים שלהם יוצרים סביבת עבודה חיובית ותורמים להצלחת הארגון.

קרא עוד »