כספים אבודים – כל הדרכים למציאתם

כסף הוא המשאב אולי הכי חשוב עבורנו כדי לנהל את חיינו, ולמרות זאת, מרבית האנשים לא יודעים לענות על סדרת שאלות שעשויה להיחשב בסיסית ביחס לכסף שלהם. כמה כסף יש לי מלבד העובר ושב? כמה כסף יש לי בפנסיה או בקרן ההשתלמות? ומה השווי הכלכלי שלי בחיבור כלל החסכונות שלי יחד?

אין זה במקרה, שהרי למרות ואולי בגלל החשיבות העצומה שיש לכסף בחיינו, אנחנו מעדיפים להימנע לספור שקל שקל ולהיות במעקב מתמיד, וזאת אולי בניגוד למה שמצופה מאיתנו רציונלית לעשות. לצד זאת, לעיתים אנו מבקשים לדעת היכן הכספים האבודים שלנו, ודווקא אז, אנחנו מגלים שאין זה כל כך פשוט.

איך ניתן למצוא את הכספים האבודים שלנו?

כדי למצוא את מה שמכונה כספים אבודים, כלומר כספים שאולי בכלל איננו יודעים על קיומם, או שאנחנו יודעים על קיומם אך לא מה היקף החסכון שבו הם נמצאים, ניתן לפעול בשתי דרכים עיקריות:

  1. בעזרת הר הכסף הממשלתי:

מדובר באתר יחסית נגיש, אשר מבטא פתרון די יעיל שיצרה המדינה עבור האזרחים אשר מבקשים למצוא את הכספים האבודים שלהם. כדי להיכנס ניתן להקליד "הר הביטוח" בגוגל, לבחור בחיפוש הכספים בו אתם מעוניינים, כאשר האפשרויות הן חיפוש חשבונות בנק, וחיפוש חסכונות פנסיונים ופוליסת ביטוח חיים. לאחר הזדהות קצרה בעזרת תעודת הזהות תקבלו את כל המידע הרלוונטי, אולם בצורה מעט מצומצמת, ורק של החסכונות או החשבונות המוגדרים בחיפוש.

  • בעזרת המסלקה הפנסיונית:

המסקלה הפנסיונית היא אתר אינטרנט אשר נבנה כדי לתת את אותו השירות, והוא מנוהל ומפוקח על ידי הרשות לשוק ההון. אולם במסלקה תוכלו לקבל את המידע בצורה מפורטת ומסודרת יותר. בעוד שבאתר האינטרנט של הר הכסף הושקעה מחשבה יתרה בעיצוב ובהנגשת האתר לציבור הרחב שלו אין בהכרח ידע פנסיוני ועל כן רצו שלא להבהיל אותו, אתר האינטרנט של המסלקה הפנסיונית מאפשר לקבל את כלל המידע בצורה מפורטת ומסודרת, ואף נאספת מיותר מקורות מידע.

באיזו שיטה עדיף לחפש?

ראשית, כמובן שהכי טוב יהיה לבדוק גם וגם, שכן היות והבדיקות נעשות בחינם ובפיקוח המדינה, אין סיבה שלא לנצל את השירות ולראות מה עדיף לכם. לצד זאת, אם אנכם בעלי ידע פיננסי ואתם חשים שאתם עשויים להיבהל מהצפת מידע ונתונים, ככל הנראה תעדיפו את אתר האינטרנט החביב יותר של הר הביטוח.

מנגד, אם אתם בשלים לקבל מידע ולהתעמק בו מעט, וגם אם אין לכם הכשרה או ידע פנסיוני אך יש לכם מוטיבציה לעשות סדר אחת ולתמיד, בהחלט תעדיפו את המסלקה הפנסיונית אשר מאפשרת לקבל את כלל המידע בצורה מפורטת ומסודרת, וללא גינונים והסברים מונפשים.

נראה כי כמו בכל דבר בחיים, כל אחת ואחד ימצא את הדרך הנוחה יותר לו, וכאמור היות ושתי הדרכים זמינות באינטרנט, בחינם, ובפיקוח המדינה – ההמלצה החמה ביותר היא לנסות את שתיהן.

יש לשים לב כי המערכת תדווח רק על חסכונות הרשומים על שמכם, כך שאם קיים ברשותכם חסכון לכל ילד וילדכם מעל גיל 18, או אם קיימת קופה שאתם יודעים שהיא שלכם אך היא רשומה על שם הוריכם שפתחו אותה, היא תופיע בתוצאות המערכת, ועל כן יש לחפש קופות וחסכונות דומים בצורה נפרדת, או להריץ חיפוש דומה גם להורים שלכם כדי לוודא שאין לכם חסכון אשר ניתן להשתמש בו עבורם.  

סיכומו של דבר

אם קיבלתם החלטה לעשות סדר בכספים שלכם ולדעת כמה אתם שווים, בוודאי תשמחו לשמוע שיש כלים ראשוניים המאפשרים לעשות סדר בבאלגן על ידי סקירת כלל החשבונות והחסכונות אשר רשומים על שמכם.

בין אם תבחרו בממשק של הר הכסף הידידותי יותר, ובין אם תחברו בממשק של המסלקה הפנסיונית המקצועי יותר, כל אחד מהכלים יעזור לכם להגיע למטרת העל שלכם – היא מציאת הכספים האבודים במהירות וביעילות, ועל ידי כך בניית תמונה כלכלית אישית עבורכם, אשר באמצעותה תוכלו לדעת מה מצבכם הכלכלי בפועל, ועל ידי כך לקבל החלטות מושכלות יותר.

כל תנועה בכיוון המודעות הכלכלית היא מבורכת, ועל כן כל דרך שתהיה נוחה עבורכם תוכל לעבוד, בהצלחה. 

ביטוח
ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגרים

ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגריםבעולם העסקי המודרני, ארגונים ויחידים כאחד חשופים למגוון רחב של סיכונים ייחודיים, החורגים מגבולות הכיסוי של פוליסות ביטוח סטנדרטיות. כאן נכנס לתמונה ביטוח לסיכונים מיוחדים, המציע פתרונות מותאמים אישית לצרכים הספציפיים של כל לקוח.

קרא עוד »
ייעוץ כלכלי
10 טעויות נפוצות שאנשים עושים בלעדי ייעוץ כלכלי

האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים לאן נעלם כל הכסף שלכם בסוף החודש? לא מזמן, חבר שיתף את צרותיהם הפיננסיות על קפה, וחשף סיפור נפוץ של ניהול פיננסי כושל שמהדהד אצל רבים. ככל שהשיחה התפתחה, התברר כמה מעט הדרכה רוב האנשים מקבלים בכל הנוגע לניהול הכספים שלהם. בעולם שבו הפיתוי לסיפוקים מיידיים מפתה אותנו ללא הרף, והעתיד נראה רחוק מכדי לתכנן אותו, קבלת החלטות פיננסיות נבונות יכולה להיראות כמו אתגר בלתי עביר. עם זאת, ההשלכות של פיקוח כזה יכולות להיות עמוקות, ולהשפיע לא רק על הנוחות הנוכחית שלנו אלא גם על הביטחון העתידי שלנו.

קרא עוד »