איך מפיקים רישיון יבוא

רבים מעסקי היבוא בישראל מתחילים מגילוי של מוצר או סדרת מוצרים כלשהם שיש להם תכונות ייחודיות לרבות חדשנות טכנולוגית, עיצוב מיוחד, מחיר זול ועוד, אשר קיימים בחו"ל ואינם נמכרים בצורה סדירה בישראל. הגילוי המדובר יכול לקרות בטיול כלשהו, בביקור אצל קרובים בחו"ל או סתם כאשר משוטטים באינטרנט ומגלים מוצר כזה או אחר. חשוב מאוד שתדעו שאם אתם מעוניינים לייבא מוצר כלשהו לארץ בכמות מסחרית כדי למכור אותו, ככל הנראה יהיה צורך ברישיון יבוא.

תהליך הנפקת רישיון יבוא – כיצד מתחילים?

ראשית כל, חשוב מאוד שתבדקו אם המוצר שאתם מעוניינים לייבא לישראל הוא מוצר שמותר לייבא אותו. ישנה רשימה של פריטים אשר המדינה אוסרת לייבא כגון: מכונות ומשחקי מזל, משבשי מדי מהירות בלייזר, מוצרים שיש בהם כדי להסית לאלימות או טרור, חומרים מתלקחים, חומרים מסוכנים, כלי ירייה ועוד.

ישנה גם רשימה של מוצרים שניתן לייבא רק אם התקבל אישור מיוחד טרם לכן מן הרשות הממונה על אותו מוצר, כך לדוגמא: אסור לייבא לישראל ציוד תקשורת ללא אישור של משרד התקשורת, אסור לייבא צמחים ללא אישור של משרד החקלאות וכן אסור לייבא תרופות ללא אישור של משרד הבריאות או חלקי חילוף לרכב ללא אישור של משרד התחבורה.

לאחר שבודקים אם מדובר על מוצר שמותר לייבא לישראל, יש לבדוק האם מישהו הקדים אתכם בייבוא המוצר.

כדי לייבא את המוצר לישראל, יש צורך לעשות כמה פעולות שבלעדיהן מוצרים שמגיעים לישראל בכמות מסחרית פשוט לא ישוחררו מהמכס: ראשית כל, עליכם לשלם מיסים שהם מיסי מכס ומיסי קנייה. שיעורי מס הקניה והמכס שיוטלו על המוצרים יהיו תלויים בפרמטרים שונים כגון: סיווג הסחורה, ערך הסחורה, מדינת היבוא ועוד. לעיתים ניתן לקבל פטור ממכס כאשר מייבאים ממדינות אשר לישראל יש הסכמי סחר בינלאומי איתן וזאת בתנאי שעומדים בתנאי ההסכם.

דבר שני, אם מדובר על מוצר שדורש אישור רגולטורי לגביו יש צורך להביא את האישור בשלב הזה. כך לדוגמא אם מדובר על מוצר מזון הדורש את אישור משרד הבריאות, יש לקבל את האישור לאחר הגשת כל הטפסים הרלוונטיים.

בשלב השלישי יש צורך לבדוק האם המוצר דורש בדיקת תקינה טרם הוא נכנס לישראל. מכון התקנים פרסם רשימה של מוצרים שידרשו את הבדיקה המדוברת. קיימים סוגים שונים של תווי התקן שונים בהתאם להקשר כגון: תו תקן על איכות כללית, תו ירוק על מוצר ידידותי לסביבה ותו בטיחות על מוצר בטוח. לאחר קבלת התו ניתן לסמן את המוצרים בסמל המתאים שיעיד על איכות המוצר.

חוק הגנת הצרכן הישראלי מחייב לסמן מוצרים שנמכרים בישראל כאשר הסימון צריך לכלול פרטים שונים כגון: השם של המוצר והכינוי המסחרי שלו, שם היצרן ומענו, שם היבואן ומענו, ארץ הייצור, כמות, האם המוצר חדש או סוג ב, מחיר ועוד.

האם ניתן לקצר תהליך מתן רשיון יבוא?

בין אם מדובר על ייבוא מסחרי מסין ובין אם מדובר על יבוא מכל מדינה אחרת, חשוב לדעת כי מדובר על תהליך אשר לא פעם ידרוש זמן וזאת בשל הבירוקרטיות השונות הנדרשות בשל הגשת המסמכים השונים. לכן, כדי לקצר את התהליך ניתן לבחור אנשי מקצוע שיכולים לסייע לכם לבצע את התהליך בצורה מדויקת יותר בהתאם לדרישות העומדות על הפרק, בהתאם להגשת המסמכים בצורה הטובה ביותר.

ביטוח
ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגרים

ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגריםבעולם העסקי המודרני, ארגונים ויחידים כאחד חשופים למגוון רחב של סיכונים ייחודיים, החורגים מגבולות הכיסוי של פוליסות ביטוח סטנדרטיות. כאן נכנס לתמונה ביטוח לסיכונים מיוחדים, המציע פתרונות מותאמים אישית לצרכים הספציפיים של כל לקוח.

קרא עוד »
ייעוץ כלכלי
10 טעויות נפוצות שאנשים עושים בלעדי ייעוץ כלכלי

האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים לאן נעלם כל הכסף שלכם בסוף החודש? לא מזמן, חבר שיתף את צרותיהם הפיננסיות על קפה, וחשף סיפור נפוץ של ניהול פיננסי כושל שמהדהד אצל רבים. ככל שהשיחה התפתחה, התברר כמה מעט הדרכה רוב האנשים מקבלים בכל הנוגע לניהול הכספים שלהם. בעולם שבו הפיתוי לסיפוקים מיידיים מפתה אותנו ללא הרף, והעתיד נראה רחוק מכדי לתכנן אותו, קבלת החלטות פיננסיות נבונות יכולה להיראות כמו אתגר בלתי עביר. עם זאת, ההשלכות של פיקוח כזה יכולות להיות עמוקות, ולהשפיע לא רק על הנוחות הנוכחית שלנו אלא גם על הביטחון העתידי שלנו.

קרא עוד »
ביטוח
ביטוח חובה – מדוע המדינה מחייבת אותנו לרכוש אותו ואיך מפחיתים עלויות

מדי שנה, בעת כשאנחנו מחדשים פוליסת ביטוח רכב, אחד הרכיבים שעלינו לשלם עבורם הוא ביטוח חובה. בלי רכיב זה, אנחנו לא יכולים לנהוג ברכב כחוק, ולא נוכל להעביר את הרכב טסט. בשני המקרים, הדבר יכול לגרור ענישה חמורה מאוד.

קרא עוד »