מה חשוב לעשות כדי לנהל נכון את העסק?

כולם רוצים לפתוח עסק אבל גם נבהלים מהנתונים המדאיגים שקיימים כבר שנים – רוב העסקים ייסגרו בשנה הראשונה לפעילותם. מדוע זה בעצם קורה, וכיצד ניתן למנוע מצב כזה? הכול תלוי בשאלה מה חשוב לעשות כדי לנהל נכון את העסק ואנחנו נעשה לכם קצת סדר בדברים. 

עוד לפני שיוצאים לדרך

אמנם הנתונים לא מעודדים אך מי שיבצע כמה צעדים פשוטים יוכל להגדיל עבור עצמו את האפשרות שהעסק שלו יצלח את השנה הראשונה ואף יהפוך להיות עסק פעיל שמפרנס היטב. רגע לפני הקמת עסק יש לבחון את היתכנותו, ויש לבצע סקר שוק נרחב כדי להבין האם השירות או המוצרים שהעסק יספק נדרשים באזור בו הוא ניתן. כדאי לקחת בחשבון שישנם עסקים בתחומים שונים ולכל אחד מהם היתכנות אחרת, לכן ההתייעצות צריכה להתבצע עם מביני עניין ויועצים בתחום הספציפי המיועד לעסק. כך למשל אם ישנה כוונה לפתוח עסק של פלאפל, יש לבחון האם בנקודה בה הוא יפתח יש ביקוש לעסק כזה. 

הדבר הנוסף שאותו כדאי לבצע הוא תוכנית עסקית נרחבת לעסק, הכוללת בתוכה את כל הפרטים המהותיים בהקמת העסק. יש לבחון את ההוצאות הצפויות מול ההכנסות, את דרכי הניהול, את בעלי התפקידים, את שעות הפתיחה ואת דרכי הפרסום. 

לבחור הנהלת חשבונות יעילה

הנושא בו לא כדאי לזלזל בפתיחת העסק הוא הנהלת חשבונות מיטבה ונבונה. כאשר הנהלת חשבונות מבוצעת על ידי אנשי המקצוע המתאימים, נעשה רישום מוקפד ביותר של כל ההכנסות וההוצאות של העסק. ניתן להטמיע מערכות חדשות לניהול החשבונות, לקבל התראות על חריגות או סטיות שיכולות להיות מסוכנות עבור העסק, והנהלת החשבונות גם תדע להתריע בזמן האם יש צורך להקטין או להגדיל את ההוצאות, מה מראים לנו מאזני הבוחן והאם יש צורך בשינוי במשכורות. בסופו של יום הנהלת חשבונות יעילה, נאמנה ומוקפדת תסייע רבות לניהול העסק גם בתחילת דרכו וגם כאשר מדובר על עסק פעיל של שנים רבות. 

לעשות שימוש נבון בשיווק ופרסום

כדי שעסק יצליח הוא צריך להיות משווק היטב, אך משמעותו של שיווק היא לאו דווקא רכישת שטחי פרסום. יש את הפרסום הקלאסי שכולנו מכירים משלטי החוצות והפרסומות בטלוויזיה, ברדיו ובמקומונים, ויש את הפרסום המתקדם ברשתות החברתיות. כאשר שוכרים שירות של שיווק ופרסום שנעשה בדרכים יצירתיות באמצעות הטיקטוק הפייסבוק והאינסטגרם. בכל הקמת עסק כדאי לחשוב מראש על אסטרטגיית שיווק נבונה כדי להוביל למינימום עלויות פרסום במקסימום תפוצה.  

להיות מותג ולהציע מחיר טוב

ישנם עסקים בתחומים שונים ולכל אחד מהם יש את הבידול שלו לעומת האחרים. יש לקחת את אותו בידול ולהעצים אותו כדי להדגיש את המקוריות תוך יצירת מותג. איך עושים זאת? באמצעות מומחים מתחום הסושיאל המתמחים ביצירת מותגים. 

לקרוא מידע מהימן

אנשים רבים מחפשים אחר מידע מרוכז שנמצא במקום אחד עבור עסקים מתחילים, כיום ניתן למצוא אותו באתר מרכז העסקים בו כל המידע המהימן על הנהלת חשבונות מטיבה, על שמירת המותג ועל דרכים יעילות להתנהלות בעסק, בין אם הוא עסק פעיל או כזה שרק נפתח. באתר מרכז העסקים אפשר לקבל קישורים ופרספקטיבה על עסקים בתחומים שונים, הצרכים שלהם והמורכבות שלהם. כמו כן, אתר מרכז העסקים מציג מידע מהימן שיכול לסייע לכל עסק בתחילת דרכו. 

ביטוח
ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגרים

ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגריםבעולם העסקי המודרני, ארגונים ויחידים כאחד חשופים למגוון רחב של סיכונים ייחודיים, החורגים מגבולות הכיסוי של פוליסות ביטוח סטנדרטיות. כאן נכנס לתמונה ביטוח לסיכונים מיוחדים, המציע פתרונות מותאמים אישית לצרכים הספציפיים של כל לקוח.

קרא עוד »
ייעוץ כלכלי
10 טעויות נפוצות שאנשים עושים בלעדי ייעוץ כלכלי

האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים לאן נעלם כל הכסף שלכם בסוף החודש? לא מזמן, חבר שיתף את צרותיהם הפיננסיות על קפה, וחשף סיפור נפוץ של ניהול פיננסי כושל שמהדהד אצל רבים. ככל שהשיחה התפתחה, התברר כמה מעט הדרכה רוב האנשים מקבלים בכל הנוגע לניהול הכספים שלהם. בעולם שבו הפיתוי לסיפוקים מיידיים מפתה אותנו ללא הרף, והעתיד נראה רחוק מכדי לתכנן אותו, קבלת החלטות פיננסיות נבונות יכולה להיראות כמו אתגר בלתי עביר. עם זאת, ההשלכות של פיקוח כזה יכולות להיות עמוקות, ולהשפיע לא רק על הנוחות הנוכחית שלנו אלא גם על הביטחון העתידי שלנו.

קרא עוד »