און יבין מ-Cointelligence מסביר מה זה המטהוורס, ולמה הוא כבר ממש כאן

בזמן האחרון כולנו שומעים על המטהוורס מכל מיני הקשרים. די ברור שזה הדבר הגדול הבא, אבל מסתבר שהוא ממש כאן. האם מדובר באמת על הדבר הבא? האם זה שם חדש לרעיון המרתק של מציאות מדומה, אך מרובת רבדים? ואולי זה הרבה יותר גדול ממה שאנחנו עדיין יכולים לשער? כל התשובות נכונות. און יבין מ-Cointelligence מסביר מה זה, ולמה זה כבר לא מדע בדיוני אלא ממש כאן.

לא רק טכנולוגיה, אלא קונספט עמוק

לפני שנחקור כמה מהמרכיבים השונים שחלקם קיימים וחלקם מתגבשים, צריך להבין את הרובד העמוק. רבים סבורים כי בבסיס של המטהוורס נמצאים לא רק טכנולוגיות מרהיבות, אלא גם רעיון ואפילו פילוסופיה שלמה. הרעיון מבוסס על כך שאם עד כה מציאות מדומה הייתה דבר בפני עצמו, הרי שהיא הולכת והופכת לחלק עוד יותר גדול מאיתנו. כלומר, המטהוורס זה רב יקום שבו אנו מתפתחים. הגבולות שלנו, שהתרחבו עם רשתות חברתיות ועם רשתות המחשבים והאינטרנט, יתרחבו אך גם יטשטשו. ההפרדה בין העולם הפיזי לבין המרחב הדיגיטלי ממשיכים להתפרק. און יבין ממחיש בעזרת דוגמא, קל לראות מה קורה אפילו למושג הכסף. רוב הכסף בעולם הוא כבר לא פיזי אלא דיגיטלי. התפתחות הקריפטו וה-NFT, שהם חלק מאבני הבניין של המטהוורס, מראים עד כמה הגבולות אינם מה שהיו. במציאות שבה חוזים חכמים מאפשרים לקנות, למכור, לכרות מטבעות ועוד כל כך הרבה , המטהוורס כבר לא בעתיד. המטהוורס כבר כאן.

און יבין מגדיר כמה מהמרכיבים של המטהוורס

אחד הדברים המרכזיים שצריך להבין לגבי המטהוורס, מסביר און יבין, זה שמדובר על חיבור בין הרבה מאוד מרכיבים שונים. כל התחום הזה נמצא כרגע בשלבים של בניה והקמה, עיצוב והתהוות, אך הרבה מהמרכיבים כבר פועלים בשטח והיו קיימים גם לפני שנים רבות. לדוגמא, בתוך המטהוורס ניתן למצוא עולמות משחק שמבוססים על בלוקצ'יין. בתוך המטהוורס ניתן למצוא עולמות של מציאות מדומה, שבהם כל משתמש מקבל אווטאטר או יכול לייצר בעצמו אוואטר משלו. בתוך התחום הזה, מיוצרים כיום משקפי מציאות מדומה חסרי תקדים, מצלמות מיוחדות ואוזניות חדשניות ושלל גדג'טים נוספים.

בפנים, אפשר למצוא קהילות, שחלקן עברו מהאינטרנט הרגיל וחלקן מתפתחות ממש ברגע זה. בקהילות הללו יש כאלה שמתמקדות בגיימינג וכאלה שמתמקדות בנדל"ן וירטואלי שאפשר לקנות ולמכור. ישנם סטארט אפים שחותרים לבניית חללים ומשרדי עבודה ווירטואליים. חברות ותאגידים יוכלו לשכור משרדים, חדרי ישיבות ולהשתמש באמצעים שמשתלבים נהדר עם עידן העבודה מהבית. אפשר לראות בכך הרחבה עצומה של פתרונות כגון זום, אבל הרבה יותר בגדול ולעומק.

אם כן, בתוך היקום הדיגיטלי מרובה היקומים, משתלבים האינטרנט של הדברים ביחד עם המציאות המדומה והמציאות הרבודה. נבנים גשרים בין עולמות משחק וגימינג ומתפתחת כלכלה דיגיטלית מבוזרת, ללא גוף ריכוזי מגביל.

 

 

 

 

ביטוח
ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגרים

ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגריםבעולם העסקי המודרני, ארגונים ויחידים כאחד חשופים למגוון רחב של סיכונים ייחודיים, החורגים מגבולות הכיסוי של פוליסות ביטוח סטנדרטיות. כאן נכנס לתמונה ביטוח לסיכונים מיוחדים, המציע פתרונות מותאמים אישית לצרכים הספציפיים של כל לקוח.

קרא עוד »
ייעוץ כלכלי
10 טעויות נפוצות שאנשים עושים בלעדי ייעוץ כלכלי

האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים לאן נעלם כל הכסף שלכם בסוף החודש? לא מזמן, חבר שיתף את צרותיהם הפיננסיות על קפה, וחשף סיפור נפוץ של ניהול פיננסי כושל שמהדהד אצל רבים. ככל שהשיחה התפתחה, התברר כמה מעט הדרכה רוב האנשים מקבלים בכל הנוגע לניהול הכספים שלהם. בעולם שבו הפיתוי לסיפוקים מיידיים מפתה אותנו ללא הרף, והעתיד נראה רחוק מכדי לתכנן אותו, קבלת החלטות פיננסיות נבונות יכולה להיראות כמו אתגר בלתי עביר. עם זאת, ההשלכות של פיקוח כזה יכולות להיות עמוקות, ולהשפיע לא רק על הנוחות הנוכחית שלנו אלא גם על הביטחון העתידי שלנו.

קרא עוד »