ייעוץ עסקי לעסק משפחתי – מה צריך לדעת?

גם במשפחות הכי טובות יכולות לצוץ להן מחלוקות על כל מיני נושאים שונים. הסיבה השכיחה ביותר להיווצרות מחלוקות בין בני משפחה קשורה לעסק המשפחתי. אם בתוך המשפחה יש עסק שבו שותפים כל בני המשפחה זה עלול להביא לפיצוצים רבים. עסק משפחתי הוא טוב מכיוון שהוא יכול לאחד ולחבר את בני המשפחה ביחד. אך מספיקה מחלוקת אחת קטנה שתביא את בני המשפחה למצב של פיצוץ אמיתי. ייעוץ עסקי לעסק משפחתי נועד על מנת לגשר על כל המחלוקות שנוצרו להן במעלה הדרך. השאיפה היא להחזיר את בני המשפחה למצב שבו הם ממשיכים לעבוד ביחד ולהרוויח בהתאם.

 

למה שלא תנסו לגשר על הפערים לבד?

 

הדעה הרווחת היא שעל מחלוקות בתוך העסק המשפחתי אפשר לגשר לבד. כל עוד מדובר על מחלוקות קטנות אפשר באמת לנסות לפתור אותן באופן עצמאי. עם זאת בחלק מהמקרים מדובר על מחלוקות גדולות שמביאות איתן קרע עמוק במיוחד. אף אחד מבני המשפחה לא יהיה מספיק ניטרלי כדי לגשר על הפערים בצורה כנה ואמיתית. כל אחד מהצדדים יכול לטעון כי ההחלטה שהתקבלה לא טובה עבורו. ייעוץ עסקי לעסק משפחתי על ידי איש מקצוע חיצוני הוא הנכון ביותר. הסיבה לכך היא שמדובר על גישור שמתבצע בצורה שקופה ואמיתית. כאשר אותו איש מקצוע מגיע מבחוץ על מנת לראות מה קורה בתוך העסק המשפחתי.

 

מדוע חשוב לגשר על הפערים בהקדם?

 

ישנם כאלה שחושבים לעצמם כי הם יכולים לתת למחלוקות השונות לשקוע מתחת לפני השטח. עם זאת חשוב לבצע ייעוץ עסקי לעסק משפחתי בהקדם האפשרי לפני שהדברים מתלהטים. הרי בכל רגע נתון המצב עלול לצאת משליטה, והפגיעה הכי גדולה תהיה במרקם המשפחתי. מה שהיה נכון עד לפני כמה רגעים, לא יהיה נכון מיד לאחר שהמצב כולו יתפוצץ. מעבר לכך העסק המשפחתי עלול להיפגע מכך שמתעוררות מחלוקות שונות. כל אחד מבני המשפחה עשוי לקחת את המושכות לידיים שלו, והפגיעה תהיה במוניטין העסקי. אינכם יכולים להרשות לעצמכם להגיע למצב שבו העסק המשפחתי קורס.

 

האם ייעוץ בעסק משפחתי זהה לעסקים אחרים?

 

ייעוץ עסקי לעסק משפחתי הוא שונה בתכלית מייעוץ עסקי לכל עסק אחר. הסיבה היא שמדובר על עסק שבו כל מי שעובד בו הם בני המשפחה עצמה. היחסים בין בני משפחה הם שונים, לא משנה איך אפשר לצייר את המציאות. כל פגיעה בתוך העסק תשליך גם על הדינמיקה בין האנשים מחוץ לעבודה. המשמעות היא שיש כאן עבודה הרבה יותר עמוקה שצריך לעשות. חלק גדול מהמחלוקות הן מחלוקות שמגיעות מתוך החיים האישיים, ולא בהכרח מתוך העסק עצמו. ייעוץ לעסק משפחתי צריך להיעשות בצורה קצת שונה על מנת שהוא לא יפגע במרקם החיים המשותף.

ייעוץ כלכלי
10 טעויות נפוצות שאנשים עושים בלעדי ייעוץ כלכלי

האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים לאן נעלם כל הכסף שלכם בסוף החודש? לא מזמן, חבר שיתף את צרותיהם הפיננסיות על קפה, וחשף סיפור נפוץ של ניהול פיננסי כושל שמהדהד אצל רבים. ככל שהשיחה התפתחה, התברר כמה מעט הדרכה רוב האנשים מקבלים בכל הנוגע לניהול הכספים שלהם. בעולם שבו הפיתוי לסיפוקים מיידיים מפתה אותנו ללא הרף, והעתיד נראה רחוק מכדי לתכנן אותו, קבלת החלטות פיננסיות נבונות יכולה להיראות כמו אתגר בלתי עביר. עם זאת, ההשלכות של פיקוח כזה יכולות להיות עמוקות, ולהשפיע לא רק על הנוחות הנוכחית שלנו אלא גם על הביטחון העתידי שלנו.

קרא עוד »
ביטוח
ביטוח חובה – מדוע המדינה מחייבת אותנו לרכוש אותו ואיך מפחיתים עלויות

מדי שנה, בעת כשאנחנו מחדשים פוליסת ביטוח רכב, אחד הרכיבים שעלינו לשלם עבורם הוא ביטוח חובה. בלי רכיב זה, אנחנו לא יכולים לנהוג ברכב כחוק, ולא נוכל להעביר את הרכב טסט. בשני המקרים, הדבר יכול לגרור ענישה חמורה מאוד.

קרא עוד »
שעון נכחות
כוחו של שעון נוכחות לעובדים

נוכחות היא היבט מכריע בכל מקום עבודה, שכן היא משפיעה ישירות על הפרודוקטיביות, עבודת הצוות והיעילות הכוללת. עובדים המגיעים בעקביות בזמן ועומדים בלוחות הזמנים שלהם יוצרים סביבת עבודה חיובית ותורמים להצלחת הארגון.

קרא עוד »