מה הסיבות לעבור לחשבונית ירוקה והאם גם אתם צריכים?

עסקים גדולים, בינוניים וקטנים כבר מזמן גילו את היעילות והקלות שבשימוש חשבוניות ירוקות. הן טומנות בחובן לא מעט יתרונות, אך הן בעיקר מאפשרות קלות עבודה ויעילות דיגיטלית שחוסכת משאבים רבים. אז כיצד חשבונית ירוקה עובדת ומדוע כדאי לעבור אליה? כדאי להמשיך לקרוא. 

 

מהי חשבונית ירוקה? 

בעבר עסקים היו מתנהלים עם ספרים פיזיים וממלאים את כל הפרטים והמידע בספר ובספרוני קבלות. העידן הדיגיטלי הצליח ליצור שינויים משמעותיים גם בתחום זה, כחלק בלתי נפרד מהקלות והנוחות אותה עסקים דורשים בכל תחום. החשבונית הירוקה היא למעשה תוכנה שמאפשרת להוציא חשבוניות וקבלות באופן דיגיטלי, בלי הדפסות ועם תוספות ייחודיות שממתגות את העסק וללא עלות. 

 

אילו תוספות יש לחשבונית הירוקה? 

תוכנות ואפליקציות לחשבוניות ירוקות מאפשרות לנו להטמיע באופן נוח את שמות הלקוחות במעין ספרון לקוחות וספקים, וכך אין צורך לחפש בכל פעם מחדש את הפרטים של כל לקוח. התוכנות מאפשרות ליצור דף קבוע עם צבעים, פיצ'רים ואף לוגו של החברה עם חתימה ידנית טבועה במסמך. היא מפיקה אותו כדף PDF אותו ניתן לשלוח מכל מקום ולכל אחד מבלי להדפיסו, וכיום רוב החברות מעדיפות לעבוד באופן כזה ולא באופן ידני. ניתן להטמיע עיצובים שונים לחשבוניות ולקבלות וליהנות מנוחות רבה של הורדת עותק נאמן למקור. רוב התוכנות גם יאפשרו תוספות ייחודיות בתשלום, לדוגמה שקלול וחישוב חשבוניות וקבלות בסוף החודש, סיוע בהפקת דוח לסוף השנה ועוד. 

 

מהם יתרונות השימוש בחשבונית הירוקה? 

לא מעט אנשים תוהים למה כדאי לעבור לחשבונית ירוקה? ובכן, התשובה לכך היא היתרונות הרבים הטמונים במעבר זה. אפשר לומר להתראות לחשבוניות הרבות, לעמידה בתורים בדואר כדי לקנות בולים, לסרבול שבשליחת הקבלות מאוחר יותר בדואר ולשמירת הספרים באופן פיזי בבית. כאשר משתמשים בקבלות וחשבוניות מקוונות ניתן לשמור אותן באפליקציה עצמה או להוריד אותן באופן מסודר לתיקיות מותאמות במחשב. לאחר מכן, בכל זמן ומקום שיהיה בכך צורך, ניתן לחזור לחשבוניות ולעשות בהן שימוש או להציגן. 

 

איך זה עובד? 

התהליך מתחיל בהורדת התוכנה מגוגל סטור, לאחר מכן מכניסים את כל הפרטים, כולל מספר העוסק, טלפון, כתובת ופרטי העסק ותחום העיסוק. לאחר מכן ניתן להוסיף לוגו, לבחור תבנית של דף ופלטת צבעים. בשלב מאוחר יותר מגדירים לקוחות קבועים ואז מתחילים ליצור חשבוניות וקבלות כאשר לוחצים על יצירת מסמך חדש. בדרך כלל תהיה אפשרות ליצירת כמות מסוימת של חשבוניות וקבלות בחינם, כאשר מעל לכמות זו יהיה צורך לשלם סכום סמלי להמשך העבודה עם התוכנה. 

 

האם החשבונית הירוקה חוקית? 

לחלוטין כן. חשבוניות ירוקות הן כלי שימושי וחוקי ומוכר לצרכי מס בהן עושות שימוש חברות גדולות כמו עסקים קטנים ופרילנסרים. הדבר נוח במיוחד כאשר מדובר על עצמאיים קטנים שזקוקים לשירות קבלות וחשבוניות פשוט ויעיל, כזה שיאפשר להם ליהנות מתוכנה חוקית, מסודרת ומוכרת לרשויות המס, אך מבלי הסרבול והעסקת רואה חשבון. בסופו של דבר היא חוסכת המון כסף לעצמאיים ומאפשרת להם נוחות דיגיטלית וחדשנית. כמו כן, עסק שמספק קבלות דיגיטליות נתפס כעסק יותר רציני ומתקדם, כך שגם מבחינת התדמית העסקית מדובר בשיפור משמעותי.

ביטוח
ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגרים

ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגריםבעולם העסקי המודרני, ארגונים ויחידים כאחד חשופים למגוון רחב של סיכונים ייחודיים, החורגים מגבולות הכיסוי של פוליסות ביטוח סטנדרטיות. כאן נכנס לתמונה ביטוח לסיכונים מיוחדים, המציע פתרונות מותאמים אישית לצרכים הספציפיים של כל לקוח.

קרא עוד »
ייעוץ כלכלי
10 טעויות נפוצות שאנשים עושים בלעדי ייעוץ כלכלי

האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים לאן נעלם כל הכסף שלכם בסוף החודש? לא מזמן, חבר שיתף את צרותיהם הפיננסיות על קפה, וחשף סיפור נפוץ של ניהול פיננסי כושל שמהדהד אצל רבים. ככל שהשיחה התפתחה, התברר כמה מעט הדרכה רוב האנשים מקבלים בכל הנוגע לניהול הכספים שלהם. בעולם שבו הפיתוי לסיפוקים מיידיים מפתה אותנו ללא הרף, והעתיד נראה רחוק מכדי לתכנן אותו, קבלת החלטות פיננסיות נבונות יכולה להיראות כמו אתגר בלתי עביר. עם זאת, ההשלכות של פיקוח כזה יכולות להיות עמוקות, ולהשפיע לא רק על הנוחות הנוכחית שלנו אלא גם על הביטחון העתידי שלנו.

קרא עוד »