הפחתת ארנונה: איך אפשר להוזיל?

מס רכוש הוא סוג של ארנונה הנגבית על ידי ממשלות מקומיות ומדינות. ארנונה משמשת למימון שירותים ציבוריים כגון בתי ספר, משטרה, מיגון אש, כבישים וספריות. בשנים האחרונות, ארנונה הופחתה או בוטלה במדינות רבות בעולם. ארצות הברית היא אחת מהן. ישנן סיבות רבות מדוע מס רכוש הוא נושא שחשוב לדון בו בארצות הברית. מטרת סעיף זה היא לזהות את ההשלכות של הפחתת ארנונה וכיצד היא יכולה להשפיע על אנשים וקבוצות שונות במדינה. ארנונה מהווה מקור הכנסה משמעותי עבור עיריות רבות. עם זאת, הם גם נטל על בעלי בתים, עסקים ואחרים שצריכים לשלם להם מדי שנה. בעל בית ממוצע משלם כ-2,000 דולר לשנה בארנונה על ביתו. עלות זו גדלה עם הזמן עקב עליית עלויות הבנייה וכן העלייה בערכי הקרקע. מדינות מסוימות החלו ליישם דרכים חדשות למיסוי נכסים כמו מס מבוסס אחוזים, כלומר אם הבית שלך שווה 100,000$ תשלמו 10% מערכו במס רכוש (כלומר, 10,000$). שיטה זו יושמה על ידי ניו ג'רזי שם הם ראו עלייה בהכנסות ובמקביל הורידו את שיעור מס ההכנסה במדינה מ-8

הפחתת ארנונה

ארנונה היא עלות משמעותית לבעלי הדירות. לפי הלשכה האמריקאית למפקד האוכלוסין, מס הרכוש השנתי הממוצע בארה"ב הוא 3,000 דולר. מדינת אילינוי הצליחה להפחית את הארנונה ב-10% בשנתיים האחרונות עקב עלייה בהכנסות ממס הכנסה וממקורות אחרים. העיר שיקגו הצליחה להפחית את שיעור הארנונה שלה ב-20% באותה תקופה עקב ירידה בהוצאות על פנסיה והטבות בריאות לגמלאים. ארנונה היא סוג של מיסוי המוטל על מקרקעין. הוא מוטל על שווי הנכס, שלרוב מוערך לפי שווי שוק הוגן. הפחתת הארנונה הביאה לירידה בהכנסות לרשויות המדינה והמקומיות. זה הוביל לגירעונות תקציביים, לקיצוץ בהוצאות על שירותים ולהעלאת מסים עבור תחומי הכנסה אחרים של הממשלה. בארה"ב, ארנונה מהווה מקור הכנסה משמעותי לעיריות. הארנונה היא חיוב בגין שימוש בקרקע והשבחות בקרקע זו. מדינות רבות חוקקו חקיקה להפחתת מס רכוש או לביטולם לחלוטין. חלק מהמדינות אפילו הרחיק לכת והחליפו את מס הרכוש שלהן במס הכנסה. הפחתת הארנונה היא תוצאה של ממשלות מדינה שמחפשות דרכים להגדיל הכנסות ממקורות אחרים על מנת לצמצם את הצורך בקיצוץ מימון ברמת המדינה. עם יותר כסף שייכנס ממקורות אחרים, מדינות יוכלו להמשיך לממן שירותים ציבוריים מבלי לקצץ יותר מדי בהוצאות הציבוריות.

סוג של ארנונה

ארנונה היא סוג של ארנונה המוטלת על שווי מקרקעין. הוא נאסף על ידי יחידות הממשל המקומי ולפעמים על ידי הממשלה הפדרלית. בארצות הברית, מס רכוש מוערך ונגבים בדרך כלל ברמת המחוז. במדינות מסוימות, כמו ניו יורק, הם נאספים ברמה המוניציפלית. תעריפי מס רכוש יכולים להשתנות מאוד בין תחומי שיפוט בתוך מדינה ובין מדינות. תחומי שיפוט מסוימים מטילים תעריף יחיד עבור כל הנכסים בתחום השיפוט שלהם, בעוד שאחרים עשויים לקבל תעריפים שונים עבור סוגים שונים של נכסים או סוגים שונים של בעלי נכסים (למשל, מסחרי לעומת מגורים). במדינות מסוימות אין ארנונה כלל; במקום להסתמך על מקורות אחרים כגון מס הכנסה כדי לממן שירותים ציבוריים ותשתיות כגון בתי ספר ובתי חולים.

גם אתם רוצים הנחה על הארנונה שלכם? ביקרו באתר בכתובת: https://www.bills.co.il

ביטוח
ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגרים

ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגריםבעולם העסקי המודרני, ארגונים ויחידים כאחד חשופים למגוון רחב של סיכונים ייחודיים, החורגים מגבולות הכיסוי של פוליסות ביטוח סטנדרטיות. כאן נכנס לתמונה ביטוח לסיכונים מיוחדים, המציע פתרונות מותאמים אישית לצרכים הספציפיים של כל לקוח.

קרא עוד »
ייעוץ כלכלי
10 טעויות נפוצות שאנשים עושים בלעדי ייעוץ כלכלי

האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים לאן נעלם כל הכסף שלכם בסוף החודש? לא מזמן, חבר שיתף את צרותיהם הפיננסיות על קפה, וחשף סיפור נפוץ של ניהול פיננסי כושל שמהדהד אצל רבים. ככל שהשיחה התפתחה, התברר כמה מעט הדרכה רוב האנשים מקבלים בכל הנוגע לניהול הכספים שלהם. בעולם שבו הפיתוי לסיפוקים מיידיים מפתה אותנו ללא הרף, והעתיד נראה רחוק מכדי לתכנן אותו, קבלת החלטות פיננסיות נבונות יכולה להיראות כמו אתגר בלתי עביר. עם זאת, ההשלכות של פיקוח כזה יכולות להיות עמוקות, ולהשפיע לא רק על הנוחות הנוכחית שלנו אלא גם על הביטחון העתידי שלנו.

קרא עוד »