תוכניות חיסכון – איך בוחרים את התוכנית הנכונה

החיים שלנו בנויים משלושה מרכיבים עיקריים, העבר שלנו, ההווה בו אנחנו חיים והעתיד אותו אנחנו בונים כל הזמן. את העבר אי אפשר לשנות אך ימשיך וישפיע עלינו כל הזמן, בהווה עלינו לדאוג למה שקורה כעת אך גם לדאוג לעתיד שלנו ושל ילדינו.

זה נכון בכל דבר בחיים וזה בוודאי נכון כשמדברים על היבטים כלכליים, כספיים. אנחנו נאלצים להתמודד עם הוצאות שונות בהווה אשר משפיעות על החשבון שלנו, אך עלינו לדאוג ולתכנן את העתיד שלנו, בשביל שנוכל להשקיע אז את הכסף שלנו בצורה חכמה.

הדרך הנכונה לעשות זאת הן באמצעות תוכניות חיסכון. אנחנו צריכים לחסוך בהווה כסף שיהיה זמין עבורנו בעתיד. נוכל להשתמש בו לצורך רכישה של מוצרים ושירותים שונים על פי הצורך או למקרים דחופים, אם נידרש לכך. המחשבה היא, בעתיד ייתכן ויהיה לנו קשה לייצר מקורות הכנסה, לא יהיה לנו בהכרח כסף נזיל, זמין, ולכן נוכל להשתמש בכסף שאנחנו חוסכים כעת.

תוכניות חיסכון הן מוצר כלכלי חשוב אשר כל אדם בוגר, בין אם יש או אין לו ילדים, צריך להחזיק ברשותו. התוכניות יאפשרו לו להתנהל בצורה חכמה ואחראית בעתיד מבחינה כלכלית, ולמנוע ממנו להיכנס לקשיים כלכליים.

לפני שנסביר איך בוחרים את התוכנית הנכונה ומה יכול לעמוד על הפרק מבחינתנו, חשוב לזכור שתי נקודות עיקריות: אנחנו יכולים לחסוך כסף לאורך שנים, לתקופה יחסית קצרה בה נצטרך להשתמש בכסף, וכן החיסכון נעשה בתקופה בה אנחנו עובדים ומשתכרים, בין היתר הכסף ישמש אותנו בתקופות בהן אנחנו לא עובדים כלל או לחוצים מבחינה כלכלית.

אילו תוכניות חיסכון עומדות על הפרק?

אנחנו יכולים למצוא מגוון תוכניות חיסכון המוצעות לנו על ידי בנקים, חברות אשראי וגורמים אחרים. בדרך כלל התוכניות נבדלות הן בתקופות הזמן שלהן, אופי המשיכה, זמינות הכסף, והסכום המינימאלי הנדרש להפקדה.

אנחנו יכולים לפתוח תוכנית חיסכון מוגדרת בזמן לתקופה קצרה, אשר בסיומה נוכל להחליט האם להמשיך להשתמש בתוכנית או שמא לפתוח אותה ולהשתמש בכסף. כמו כן אנחנו יכולים למצוא תוכניות אשר נמשכות זמן ממושך יותר, חלקן גם מושקעות בשוק ההון ויכולות לייצר עבורנו תשואה משמעותית יותר, על פי רמת הסיכון שאנחנו מוכנים לקחת. מדובר על תוכניות שיכולות להימשך שנים ארוכות.

איך בוחרים את התוכנית הנכונה?

בשביל לבחור תוכנית חיסכון בצורה נכונה, עלינו לבחון מה בדיוק מציעים לנו, באילו תנאים, מה הצפי לעתיד, כלומר כמה כסף אמור להיות בתוכנית בעוד שנה או בעוד שנתיים ויותר, וכמובן מה תנאי התוכנית, ריביות, עמלות, דמי ניהול ודברים אחרים.

חשוב לציין, לא פעם חברות אשראי וגורמים אחרים מוותרים מראש על דמי ניהול או עמלות, מתוך כוונה למשוך אליהן יותר ויותר לקוחות שיחסכו אצלן.

 

 

ביטוח
ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגרים

ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגריםבעולם העסקי המודרני, ארגונים ויחידים כאחד חשופים למגוון רחב של סיכונים ייחודיים, החורגים מגבולות הכיסוי של פוליסות ביטוח סטנדרטיות. כאן נכנס לתמונה ביטוח לסיכונים מיוחדים, המציע פתרונות מותאמים אישית לצרכים הספציפיים של כל לקוח.

קרא עוד »
ייעוץ כלכלי
10 טעויות נפוצות שאנשים עושים בלעדי ייעוץ כלכלי

האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים לאן נעלם כל הכסף שלכם בסוף החודש? לא מזמן, חבר שיתף את צרותיהם הפיננסיות על קפה, וחשף סיפור נפוץ של ניהול פיננסי כושל שמהדהד אצל רבים. ככל שהשיחה התפתחה, התברר כמה מעט הדרכה רוב האנשים מקבלים בכל הנוגע לניהול הכספים שלהם. בעולם שבו הפיתוי לסיפוקים מיידיים מפתה אותנו ללא הרף, והעתיד נראה רחוק מכדי לתכנן אותו, קבלת החלטות פיננסיות נבונות יכולה להיראות כמו אתגר בלתי עביר. עם זאת, ההשלכות של פיקוח כזה יכולות להיות עמוקות, ולהשפיע לא רק על הנוחות הנוכחית שלנו אלא גם על הביטחון העתידי שלנו.

קרא עוד »