ביטוח חובה – מדוע המדינה מחייבת אותנו לרכוש אותו ואיך מפחיתים עלויות

מדי שנה, בעת כשאנחנו מחדשים פוליסת ביטוח רכב, אחד הרכיבים שעלינו לשלם עבורם הוא ביטוח חובה. בלי רכיב זה, אנחנו לא יכולים לנהוג ברכב כחוק, ולא נוכל להעביר את הרכב טסט. בשני המקרים, הדבר יכול לגרור ענישה חמורה מאוד.

החל משנות השבעים המדינה מחייבת כל נהג לרכוש ביטוח חובה. רכיב זה נועד לכסות מקרים בהם הנהג מבצע תאונה ופוגע באנשים בגוף או בנפש שאינם מבוטחים. למשל, נוסעים, הולכי רגל, רוכבי אופניים ועוד. הסיבה שהמדינה בחרה לחייב נהגים לרכוש רכיב זה, הוא בשביל למנוע מצב בו נפגעי גוף או נפש לא יהיו מכוסים בעת תאונה ושהנהג לא יצטרך להתמודד בעצמו עם עלויות הטיפול באנשים בהם הוא פגע, דבר שיכול לעלות הרבה כסף. כמו כן, בנוסף המטרה היא שהנטל לא ייפול על המדינה. חברת הביטוח היא זו שתישא באחריות ובהוצאות הטיפולים.

על מנת לאפשר לכל בעלי הרכבים לרכוש ביטוח חובה ושהמבוטחים יהיו מכוסים בתנאים מינימליים מספקים, המדינה קבעה מחיר מינימום ומקסימום לפוליסה, כך שחברות הביטוח לא יכולות לגבות כל סכום שהן רוצות. בנוסף, נקבעו מאפיינים מסוימים על פיהם חברת הביטוח תוכל לקבל את המחיר שהיא גובה. המאפיינים הם:

  • סוג ורמת אמצעי הבטיחות המותקנים ברכב (לדוגמא, כמות כריות אוויר, שימוש במערכות מתקדמות ועוד)
  • מאפיינים של הנהגים שעושים שימוש ברכב. חברת הביטוח תבחן מי הנהג הכי צעיר וכמה שנות וותק יש לו. על פי זה היא תקבע את עלות הפוליסה בכלל. בנוסף, היא תקבע את הפוליסה בהתאם למספר תביעות קודמות של הנהגים, מספר הפעמים בהם פסלו לנהגים את רישיון הנהיגה שלהם ועוד.

כיצד ניתן להוזיל עלות ביטוח חובה

ישנן דרכים שונות בעזרתן ניתן להוזיל עלויות של ביטוח חובה.

לדוגמא, אנחנו יכולים להקפיד על נהיגה בטוחה לאורך שנים, להימנע ממקרים שיובילו לתביעות ביטוח ולייצר לעצמנו תיק נקי מבחינה זו. אז חברת הביטוח לא תמצא סיבה מדוע לראות בנו סיכון, שיאלץ אותה לעלות את סכום הפוליסה שלנו.

אפשרות אחרת היא להתקין ברכב מערכות בטיחות שיאפשרו לנו לנהוג בצורה הרבה יותר בטוחה. המערכות ישמשו אותנו גם בפועל, כשאנחנו נוהגים ויבטיחו את הביטחון שלנו ושל הסביבה.

השוואת מחירים הדרך הטובה ביותר להוזיל עלויות

האופציה האידיאלית ביותר להוזיל עלויות בתחום הביטוח בכלל ובפרט כשמדובר על ביטוח חובה, היא השוואת מחירים של פוליסת ביטוח דרך האתר של Wobi.

Wobi מספקת לנו השוואת מחירים בין 10 חברות ביטוח שונות. אנחנו מקבלים הצעות מחיר מחברות שונות, משווים ביניהן ואז מחליטים איזו הצעה הכי רלוונטית ואטרקטיבית עבורנו. דרך ההצעות השונות, אנחנו יכולים לאסוף מידע שישמש אותנו לרכוש את הפוליסה עם התנאים הטובים ביותר במחיר המשתלם ביותר.

ביטוח

ביטוח
ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגרים

ביטוח סיכונים מיוחדים – הגנה חשובה בעולם מלא אתגריםבעולם העסקי המודרני, ארגונים ויחידים כאחד חשופים למגוון רחב של סיכונים ייחודיים, החורגים מגבולות הכיסוי של פוליסות ביטוח סטנדרטיות. כאן נכנס לתמונה ביטוח לסיכונים מיוחדים, המציע פתרונות מותאמים אישית לצרכים הספציפיים של כל לקוח.

קרא עוד »
ייעוץ כלכלי
10 טעויות נפוצות שאנשים עושים בלעדי ייעוץ כלכלי

האם אי פעם מצאתם את עצמכם תוהים לאן נעלם כל הכסף שלכם בסוף החודש? לא מזמן, חבר שיתף את צרותיהם הפיננסיות על קפה, וחשף סיפור נפוץ של ניהול פיננסי כושל שמהדהד אצל רבים. ככל שהשיחה התפתחה, התברר כמה מעט הדרכה רוב האנשים מקבלים בכל הנוגע לניהול הכספים שלהם. בעולם שבו הפיתוי לסיפוקים מיידיים מפתה אותנו ללא הרף, והעתיד נראה רחוק מכדי לתכנן אותו, קבלת החלטות פיננסיות נבונות יכולה להיראות כמו אתגר בלתי עביר. עם זאת, ההשלכות של פיקוח כזה יכולות להיות עמוקות, ולהשפיע לא רק על הנוחות הנוכחית שלנו אלא גם על הביטחון העתידי שלנו.

קרא עוד »